Tingent är en snabbt växande konsultförmedlare inom tech. Deras uppdrag är att säkerställa att deras kunder får rätt konsult i rätt tid. 

– Vi tycker att vi gör det bäst genom att vara personliga och lära känna våra kunder och konsulter, säger Mattias Blohm, vd. 

En av de största utmaningarna för lyckade konsultuppdrag är att beställare och konsult överhuvudtaget ska finna varandra. Detta är ofta en extra arbetsuppgift för både beställare och konsult som kräver erfarenhet, gedigen marknadskunskap – och väldigt mycket tid.

– Med ett ständigt uppdaterat nätverk och lång branscherfarenhet är vår målsättning att hjälpa både beställare och konsulter att få mer tid över till sina huvudsakliga uppdrag, säger Mattias Blohm, vd.

Tingent arbetar med att matcha rätt konsult till rätt uppdrag vid rätt tillfälle. De ger sina kunder tillgång till hela marknaden via en kontakt och hjälper konsulter att hitta uppdrag hos de hetaste techbolagen, från startup till marknadsledare.

– Vi vet vad som krävs för att bygga upp en bra och långsiktig relation. Varje vecka får vi in mängder av spännande förfrågningar från några av Sveriges mest eftertraktade uppdragsgivare, säger Mattias Blohm.

Tingent grundades i april 2016 och sedan starten har de ökat omsättningen från 12 till 177 miljoner kronor. De har dessutom dubblat antalet anställda varje år och idag har de 19 medarbetare. Mattias Blohm kallar Tingent för ett ungt bolag eftersom de har valt att anställa både nyexaminerade och young professionals samt personer med gedigen erfarenhet. 

– Det är en bra mix och vårt mål är att fortsätta att växa med vinst. Idag arbetar vi bland annat med Spotify, Klarna och Tink. Vi har kunskapen, nätverket och tiden som krävs för att leverera bästa möjliga lösning, oavsett storlek på uppdraget, säger han.

Leave a Reply