Han medverkade i filmen som alla som är födda på 80- och 90-talet garanterat minns som tidernas julfilm – Ensam hemma. Förra året frontade han Googles julkampanj och i år väljer an svenskt. Macaulay Culkin gör ett gästspel i svenska Happy Socks julkampanj ”Naughty or nice”. 

– Det är inte jul förrän sockorna ligger under granen och Macaulay är på TV:n. Därför beslutade vi oss helt enkelt för att föra ihop de två i en märklig och fantastisk julkaramell, säger Viktor Tell, medgrundare och creative director på Happy Socks.

Culkin har även designat en kollektion julstrumpor med inspiration från hans egen hemsida BunnyEars.

– Både Happy Socks och jag har väldigt god smak när det kommer till talespersoner och julen är helt enkelt min tid på året. Mellan november och januari blir jag igenkänd tio gånger mer än vad jag annars blir. Jag undrar varför? säger skådespelaren i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen av AWB.

Leave a Reply