När du hör Eldorado kanske du tänker på mat – nej, glöm det! Nu släpper lågprisvarumärket en ny klädkollektion, den här gången med mönster föreställandes ostar och musslor(!)

Sommaren är äntligen här. Det betyder ny modesäsong och det betyder nya kollektioner. Senast i raden att lansera en sommarkollektion är Eldorado – företaget som många nog framförallt kopplar ihop med billiga matvaror. Nu släpper de en kollektion där deras salladsostförpackning och deras musselkonserver får stå i centrum. 

De tidigare kollektionerna ligger Redgert Comms bakom, och även denna gång har Eldorado och Axfood valt att teama upp med den innovativa PR-byrån. Tanken med produkterna är att de ska marknadsföras via artister och i influencers sociala kanaler. Det finns ännu inget datum för när de blir tillgängliga för allmänheten.

– Kollektionen är starten på en sommar som kommer innehålla mycket Eldorado i olika former och nedslag. Vi hade en branschkollega som redan samma dag som vi började skicka ut kläderna på sociala medier skrev att han blev” trött” på att se Eldorado överallt. Han kommer få en jobbig sommar, säger Daniel Frölander, kreatör och projektledare på Redgert Comms, till Resumé.

Leave a Reply