Vi är bara halvvägs genom året och Louis Vuitton har redan toppat en till lista, den här gången som världens mest värdefulla varumärke 2019.

Enligt BrandZ ökade det franska modehusets varumärkesvärde med 15 procent under det senaste året och har idag ett svindlande värde på 47,2 miljarder dollar. Listan konstaterar att LVs fortsatta framgång i stor utsträckning beror på trendiga läderaccessoarer och en unik produktkreativitet, något som modedesigner Virgil Abloh har spelat en hjälpande hand i. På andra plats med ett värde på 37 miljarder dollar kommer Chanel och Hermès hamnar på tredje plats med ett värde på 31 miljarder dollar.

BrandZ topp 10 lista över världens mest värdefulla varumärken 2019:

  1. Louis Vuitton – 42,7 miljarder bollar
  2. Chanel – 37 miljarder dolllar
  3. Hermès – 31 miljarder dollar
  4. Gucci – 25.5 miljarder dollar
  5. Rolex – 8.4 miljarder dollar
  6. Cartier – 6 miljarder dollar
  7. Burberry – 4.7 miljarder dollar
  8. Dior – 4.7 miljarder dollar
  9. Saint Laurent – 3.6 miljarder dollar
  10. Prada 3.5 miljarder dollar

Leave a Reply